Ранкові зустрічі


Ранкові зустрічі
Вчитель вранці першим зустрічає дітей на порозі школи. Задача педагога – вчасно помітити настрій дитини та налаштувати її на подальшу роботу, створити позитивне, емоційне ставлення до процесу пізнання.

Успішне вирішення щоденних рутин ставить питання: з чого почати? Інтерактивні вправи, завдання та ігри цього посібника допоможуть спланувати ранкову зустріч належним чином.

Ранкова зустріч – це запланована структурована частина в щоденному розкладі навчальної діяльності класу. ЇЇ метою є згуртування дітей та створення позитивної атмосфери на весь день.

Ранкова зустріч має таку структуру:
*      запрошення;
*      привітання;
*      групове заняття;
*      обмін інформацією;
*      щоденні новини;
*      підсумок зустрічі.
Кожен етап зустрічі передбачає формування цінностей та ключових  компетентностей, які будуть основою для створення відповідального та дбайливого колективу дітей, що відповідає вимогам Державного стандарту та Типовим освітнім програмам.
                ЗАПРОШЕННЯ

Мета: повідомити дітям про час збору, використовуючи певний сигнал.

Запрошення – коротке повідомлення про якусь подію і запрошення взяти в ній участь (Вікіпедія).

Залежно від віку дітей для запрошення на ранкову зустріч протягом навчального року можна використовувати один або кілька сигналів, які легко розпізнати:

N  ключова фраза вчителя;
N  задзвонити у дзвіночок;
N  заграти умовну мелодію;
N  ввімкнути чи вимкнути світло;
N  заспівати пісню;
N  тричі плеснути в долоні;
N  ігровий тренінг «Я обираю настрій» тощо.

Вчитель може самостійно запрошувати або по черзі призначати відповідального за запрошення на ранкову зустріч дітей.

«ВУЗЛИК ЗАПРОШЕНЬ»

Я усіх дітей гукаю!
Та до себе промовляю!
Будемо ми разом грати!
Зустріч вже пора почати!

Всі візьмемося за руки.
Веселіше стане нам!
Бо у класі всі ми друзі,
Усмішки даруємо вам!

У мене гарний настрій дуже,
Посміхнись і ти, мій друже!
Візьмемося за руки
Та станемо ми в коло.
Радість та усмішки
Хай сяють навколо.

ВІТАННЯ

Мета: показати, як навчати дітей правильно вітатися один з одним під час ранкових зустрічей, допомогти відчути себе важливим членом колективу, створити спокійний та розважливий настрій для наступного елементу зустрічі – обміну інформацією.

Молодші школярі хочуть, щоб їх любили вчителі, цінували однокласники, прагнуть почуватися частиною шкільної родини. Вітання адресується кожній дитині по черзі, вербально або невербально. Під час цього процесу кожна дитина з повагою звертається до інших на ім’я; у колі створюється доброзичливий настрій. Дітям треба зрозуміти, що вони є важливими членами класу/групи, де їх  цінують. Привітання кожного учасника окремо зазвичай відбувається по колу, зліва направо. Кожна дитина після того, як її привітали, у свою чергу вітає іншу. Якщо в класі велика кількість дітей, тоді вітатися можливо віршованими рядками, виконуючи відповідні рухи.

Існує багато привітань, які можна використовувати після того, як учні опанують стандартні моделі та демонструватимуть початкове розуміння цілей вітання всіх членів спільноти.
N  прості вітання;
N  рукостискання;
N  конкретні вітання;
N  вітання іншою мовою;
N  вітання «Хай-файв» (коли одна дитина плескає піднятою долонею в долонь іншої дитини);
N  вітання з додаванням жестів;
N  вітання з додаванням прикметника для опису себе;
N  вітання з рекомендаціями;
N  вітання з компліментами;
N  приємні вітання ( віддати тепло долонь сусідам);
N  таємні вітання (коди);
N  вітання-ігри (передавання предмета);
N  абеткові вітання (діти називають свої імена в абетковій послідовності);
N  математичні вітання (до імені особи додається задача);
N  вітання-відповіді;
N  нетрадиційні вітання (носами, ліктями, плечима, спинами тощо).
Використання різноманітних стилів чи форматів вітання спонукає вчителів розмірковувати про унікальні особливості їхнього класу. Діти самостійно можуть створювати чудові нові привітання для ранкової зустрічі. Така практика заохочує їх і додає впевненості в собі.
Коли запроваджувати вітання?
Якщо вітання стає звичним і природним, то воно має стати першим компонентом ранкової зустрічі, з яким треба знайомити учнів. Під час першого знайомства учитель, створивши коло, демонструє приклад простого привітання. Потім коротко повідомляє про роль ранкової зустрічі у класі залежно від віку дітей. Педагоги можуть змінювати обсяг інформації, враховуючи досвід  учнів.
-        Нашим привітанням ми створили спокійний, гарний настрій, адже якусь важливу справу краще починати з добрим настроєм.

«ТОРБИНКА ВIТАНЬ»
Привітаймо Сонечко.
Здрастуй, дороге!
Привітаймо Квіточку.
Хай вона росте!
Привітаймо Дощик.
Лийся, мов з відра!
Привітаймо друзів всіх.
Зичимо добра!
Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!


Доброго ранку! Доброго дня!
Хай плещуть долоньки,
Хай тупають ніжки,  
Працюють голівки,
І сяють усмішки.
Доброго ранку! Доброго дня!
Бажаєте ви! Бажаю вам я!


В цьому класі друзі всі.
Я і ти, і ми, і ви.
Добрий день тому, хто зліва.
Добрий день тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.
Руку дай тому, хто зліва.
Руку дай тому, хто справа.
Посміхнись тому, хто зліва.
Посміхнись тому, хто справа.
Ми – одна сім’я.

Добрий день вам, діти!
Добрий день!
Добрий день вам, киці!
Няв, няв, няв!
Добрий день вам, мишки!
Пі, пі, пі!
Добрий день вам …
(Можна придумувати різні варіанти


Встаньте, дітки, всі рівненько,
Посміхніться всі гарненько.
Посміхніться всі до мене,
Посміхніться і до себе.
Привітайтесь: Добрий день!
Хай гарно розпочнеться новий день!


Сонечко встало,
Іде новий день.
Любі малята,
Усім: «Добрий день!»



Другу руку простягни,
Посмішку усім пошли.
Добрий ранок!
Добрий день!
Нашу зустріч розпочнем!

Діти вітаються по колу, звертаються один до одного на ім’я і торкаються долоньками.
Зробити набір карток з іменами дітей. Кожна дитина вибирає картку й вітає того, чиє ім’я на ній написане.
Рахівничка
Андрію, 2+1 = …(Андрій відповідає: «Марійко, 3» та повертається до сусіда праворуч з новою задачею.)

Який я?
Назвати своє ім’я та назву тваринки, яку асоціює з собою.

Вальс компліментів
Діти стають в два кола (зовнішнє та внутрішнє) обличчям один до одного. Ті, що стоять у зовнішньому колі, кажуть компліменти тим, що стоять у внутрішньому, і ті відповідають: «Дякую, я знаю». Зовнішнє коло рухається за годинниковою стрілкою, поки кожен не повернеться на своє початкове місце. Потім діти внутрішнього кола кажуть компліменти, рухаючись у зворотньому напрямку. Рух відбувається за сигналом.
Обіймашки
Одна дитина обережно та ніжно обіймає другу. Третя обіймає пару, наступна всіх трьох. І так до тих пір, поки не з’явиться одна велика ОБІЙМАШКА.
Давайте привітаємось
Діти за сигналом ведучого починають хаотично рухатися по кімнаті і здороватися з усіма, хто зустрічається на їхньому шляху. Здороватись треба за таким порядком:
1раз плеснули в долоні – здороваємось за руку;
2 рази плеснули в долоні – здороваємось плечима;
3 рази плеснули в долоні – здороваємось спинами.
Абетка добрих слів
Діти по черзі називають добрі слова на обрану букву.
Вітання жестами у різних народів:
N  Обійми і триразове цілування по черзі в обидві щоки (Росія);
N  Легкий уклін зі схрещеними на грудях руками (Китай);
N  Рукостискання і поцілунок в обидві щоки (Франція);
N  Легкий уклін, долоні складені перед чолом (Індія);
N  Легкий уклін, руки і долоні витягнуті з боків (Японія);
N  Поцілунок в кожну щоку, долоні лежать на передпліччях партнера (Іспанія);
N  Просте рукостискання і погляд в очі (Німеччина);
N  М’яке рукостискання обома руками, торкання тільки кінчиками пальців (Малайзія);
N  Потертися один об одного носами (ескімоська традиція)
                            
                                      ГРУПОВЕ ЗАНЯТТЯ
Мета: познайомити з різними способами формування колективу, навчати дітей правильно поводити себе під час ігор, розуміти закони спільної діяльності, формувати вміння слухати інших та висловлювати власну думку, допомагати та довіряти один одному, розвивати творче мислення, виразне мовлення, виховувати відповідальність за себе і свого товариша.
Групове заняття – наступний компонент «Ранкової зустрічі», який містить в собі ігри, що не передбачають суперництва, а також завдання, де враховуються індивідуальний рівень навичок, та інтереси дітей, розширюється поняття єдності та спільності. Запропонований матеріал  повинний бути пов’язаний з темою одного з навчальних занять.
«ІГРОВА СКАРБНИЧКА»
Чарівна скринька
У скриньку ховаємо шкільне приладдя. Скринька пускається по колу. Відкривати її неможна. Дослідити предмет в скрині можна, якщо її потрусити, послухати, які звуки вона видає. Можна задати ведучому тільки одне питання. Але воно повинно складатися так, щоб відповідь була так чи ні. Той, хто відгадає предмет – має право першим про нього розповісти в обміні інформацією.
        Батл     
Розподіляємо клас на дві групи. Перша група буде називати аргументи на користь необхідності збереження шкільного приладдя, а друга навпаки буде доказувати, що берегти шкільне приладдя немає необхідності(це ж не моє).  При цьому група кидає м’ячик супернику, промовляючи фразу.

Дзеркало
Учасники створюють групи по двоє. По черзі кожен з них бере роль «дзеркала», в якому відображаються емоції і почуття другого. Інструкція: «Зараз ми пограємо в гру «Дзеркало». Встаньте один проти одного, розділившись на пари. Один з вас буде «дзеркалом», інший повинен показувати різні емоції і почуття. Той, хто грає «дзеркало» точно повторює рухи партнера».

Посварились
Діти об’єднуються в пари. Двоє дітей стоять спиною один до одного і тупають ногами, руки на поясі або за спиною. За сигналом ведучого гравці миряться повернувшись один до одного обличчям. Беруться за руки, усміхаються, обіймаються.
       
Опиши сусіда
        Двоє гравців стоять навпроти, роздивляються один одного протягом однієї   хвилини. За командою вчителя обертаються спинами. Кожному з них задаються питання, в яких полягає опис другого партнера. Необхідно якомога точніше давати відповіді.

Так – ні
В якийсь момент важливо чинити опір всьому на світі і нам важливо висловити цей опір. Це можливо зробити, погравши в гру «так-ні». Діти об’єднуються в пари і один каже: «Так», інший йому у відповідь: «Ні». Кажуть з різною інтонацією, темпом, гучністю. За сигналом діти міняються ролями. Інструкція: «Давайте спробуємо класну гру. Створіть пари. В парі один учасник буде говорити «Так», другий буде відповідати йому «Ні». Імпровізуйте з різною інтонацією, гучністю, ритмом. За сигналом поміняйтеся ролями. В кінці обговоримо ваші відчуття».

Стільці дружби
Коли грає музика, діти ходять навколо стільців, розставлених колом. Коли музика припиняється, кожна дитина має сісти на стілець. Якщо стільців недостатньо, діти вирішують, яким чином знайти місце для всіх. Після кожного такого етапу один стілець забирають, аж доки не залишиться лише кілька стільців, на які повинний сісти весь клас.

Равлик
У дітей запитують: «Як ви думаєте, чому равлик боїться жабки? Що равлик робить, коли йому загрожує небезпека?» Потім діти стають за ведучим «потягом» - кожен обіймає того, хто стоїть попереду, за талію, утворюючи одного великого равлика. За командою «Жабка!» равлик закручується спіраллю та завмирає: не рухається, не ворушиться. За командою «Жабка пішла!»  діти, не розчіплюючи рук, походжають класом і хором промовляють: «Знов гуляти равлик хоче, та радіє, та регоче».


З’єднай фігури
Гравцям треба зобразити тварину, пташку, рибу. Кожна група створює з  даних геометричних фігур: трикутники, квадрати, прямокутники, кола.

Клейовий дощик
Діти стають один за одним і тримаються за плечі попереднього товариша, не випускаючи рук. У такому положенні вони долають перешкоди. (Пройти по вузенькій кладці, перестрибнути уявну яму, проповзти під уявним заваленим деревом, пройти крізь чагарники тощо.)

Допоможи другові
Інструкція. Діти об’єднуються в пари. Одному з пари зав’язують очі. На підлозі між двома стільцями розкладають будь-які предмети. Іншій дитині з пари необхідно провести товариша від одного стільця до іншого так, щоб жодний предмет не був збитий.


Пересядьте всі хто…
Всі діти різні і водночас чимось схожі один на одного. Ведучий пропонує в цьому переконатися і каже: «Пересядьте всі, хто любить цукерки, прокидатися раненько, плавати в воді, прибирати іграшки, лягати вчасно тощо».


Кого вкусив комарик (вправа на розслаблення)
Діти сідають у коло. Ведучий проходить зовнішньою стороною кола, гладить дітей по спинах, а одного з них непомітно від інших легенько щипає – «кусає комариком». Дитина, яку «укусив комарик», повинна напружити спинку і плечі. Інші уважно розглядають один одного і здогадуються, «кого вкусив комарик».

ОБМІН ІНФОРМАЦІЄЮ
Мета: вчити ставити запитання або коментувати твердження, розвивати в дітей навички вільного спілкування у соціумі, спокійно й впевнено висловлювати свої ідеї та спостереження, досліджувати, оцінювати й удосконалювати свої навички, виховувати бажання покращувати свої знання.
Обмін інформацією – це необхідний компонент «Ранкової зустрічі», під час якої діти діляться своїм досвідом, ідеями, передають почуття та обговорюють важливі для них питання, виховують у собі навички вільно висловлюватись перед однокласниками. Він може бути вербальним та невербальним з використанням відповідних жестів. Діти потребують практики, щоб почуватися спокійно та комфортно, висловлюючи свої ідеї, думки у класі. Таким чином відбувається  обмін знаннями та інформацією, що іде на користь усьому класу. Діти пізнають один одного на особистісному рівні.

«В’ЯЗАНКА ВПРАВ»
           

Ласощі для друга
Дітям роздають картинки із зображеннями відомих їм тварин. Кожна дитина повинна відповісти, що їсть її тварина.


Хто більше
Вибирається будь-яка рослина, пора року, предмет, буква абетки тощо. Дітям пропонується називати слова, які розкривають зміст запропонованого слова.

Живі малюнки
Дітям видаються малюнки із зображенням тварин. Кожна дитина, подивившись на свій малюнок, «оживляє» його, показуючи якийсь рух, або позу зображеної тварини, інші діти відгадують, та розповідають що їм відомо про цю тварину.

Знайди лідера.
Попросіть дітей сісти в коло. Всі повинні добре бачити один одного. Ведучий вибирає одну дитину, яка повинна вийти або відійти, щоб не чути про що говорять інші діти в колі. Ведучий обирає лідера з решти дітей. Лідер придумує рух, що всі повторюють і при цьому дивляться вперед і не дивляться на лідера. Заходить у клас той, хто виходив, його завдання — вгадати, хто лідер. У нього є три спроби. Якщо вгадав, змінюється з лідером місцями.
           
Невидимка
Діти вибирають ведучого. Ведучий виходить за двері. Учасники, що залишилися в кімнаті домовляються між собою, кого з присутніх в групі, вони замислюють. Ведучий заходить і починає запитувати: «якби ця людина була деревом, то яким?» Той, до кого він звернувся, відповідає йому, маючи на увазі загаданого, так, як йому здається, таким чином висловлює свою думку. Питання можуть бути  різними, але вони повинні задаватися опосередковано, в описовій формі: «якби ця людина була будинком, картиною, погодою, квіткою, стравою. видом транспорту і т. д.». Коли у ведучого виникає відчуття, що він знає, кого загадали, він вгадує, вгадувати можна до трьох раз. Якщо він не вгадав, йому про це говорять. Потім виходить наступний ведучий. Кожен, за бажанням може бути ведучим.

Художник.
Один з учасників «художник». Він задумав намалювати портрет одного. Він уважно дивиться, вибирає «натуру», потім повертається спиною до дітей і починає «малювати», тобто дає словесний портрет. решта повинні визначити, хто був його моделлю.

Не хочу хвалитися, але…
Учитель пропонує учасникам по черзі розповісти про себе щось хороше, якісь свої досягнення, розпочинаючи словами: «Не хочу хвалитися, але…  .»

Бінго
Кожному учаснику дається аркуш паперу. Його необхідно скласти вертикально навпіл, а потім лише руками без ножиць «вирізати» фігурку «Бінго» – силует людини. Після цього кожен учасник пише, малює на «Бінго»  свою мрію, захоплення, улюблену музику, страву або бажане місце відпочинку.
На наступному етапі діти встають із своїх місць і, підходячи один до одного, мають знайти (записати) і помітити на своїх «Бінго» імена тих, з ким у них однакові одна або кілька позицій.
Після цього діти повертаються у коло. Учитель ставить питання та визначає у кого збіглися одна, дві, три позиції, а у кого усі позиції різні.
Крісло автора
Учитель поступається своїм місцем у класі на користь учня, який іде виголошувати доповідь         (повідомлення, замітку тощо).


Обмін інформацією може відбуватися за розглядом питання виходячи з завдання групового заняття.
Або: діти розповідають про шкільні приладдя і все, що знають для чого їх використовують. Вчитель коректує відповіді та доповнює їх за допомогою практичних питань. Наприклад:
-        Спробуйте сісти на стілець інакше(задом  наперед).
-        На що це схоже?
-        Як іще можна використати стілець?..
ЩОДЕННІ НОВИНИ

Мета: вчити дітей  збирати різноманітну інформацію та надавати її.
Обмін новинами є компонентом ранкових зустрічей, який дозволяє навчати дітей правильній поведінці у різних ситуаціях. Щоденні новини повинні містити короткий зміст, доступний для віку дітей. Новини можуть стати письмовим документом, що відображає щоденне життя класу.
*      Привітання
*      Робота з календарем
*      План на день
*      Спеціальні оголошення

ВАРІАЦІЇ ЩОДЕННИХ НОВИН
Робота з календарем
-          Число,день тижня, місяць, рік.
-          Опис погоди.
-          Новини дітей, класу
-          Якими новинами ви хотіли б поділитися?
-          Подорож класом.
-          Сьогодні ми відправимося подорожувати нашим класом. Нам знадобиться  сміливість, допитливість, уважність, активність та взаємодопомога.
-          Доброго ранку! Я рада, що ви тут.
-          Сьогодні вівторок, 11 вересня.
-          Людина дня – Олексій.
-          Учні, ім’я яких починається з літери М,
будуть брати участь в обміні інформацією.
-          Після обіду ми займатимемось музикою.
-          Запишіться нижче на «Крісло автора».
________________________________________________________________________________________________________
-          Із днем народження, Оленко
-          Хороші друзі в мене є,
-          І ми  - одна сім’я.
-          Ми завжди думаєм одне - 
-          І ти, і він, і я.                             
-           
-          Нам любе сонце й тихий гай,
-          Долини і поля.
-          Ми дуже любим рідний край –
-          і ти, і він, і я.

Ознайомлення з ранковим віршиком.
Заповнюємо календар на день.
1. Робота з календарем
-                Число, день
-                Складання речення зі словом ДРУГ
-                Знайомство з планом тижня (місяця, року).
-                Опис погоди.
2. Новини класу, дітей.
-                Якими новинами ви хотіли б поділитися?
-                На цьому тижні  ми з вами вивчимо пісеньку про друзів «Справжній друг»
Складемо правила товаришування.             
За допомогою я-повідомлень розповісти про свої почуття під час порушень правил.

-          Співаємо пісню
-          Заповнюємо календар
-          Математична розминка з датою
-          Дивинки-новини
-          Плануємо день
-       Доброго ранку!
-       Сьогодні середа, 14 жовтня.
-       Людина дня – Матвій.
-       Матвій бере участь в обміні інформацією.
-       Ми підемо на екскурсію в сад.
-       Ми будемо розповідати про осінь.

1.Робота з календарем
-       Число, день тижня, місяць, рік.
-       Опис погоди.
2. Новини дітей, класу, школи
-       Розгадуємо загадку
-       Повторюємо пори року
ПІДСУМОК ЗУСТРІЧІ

Мета: узагальнити результати «Ранкової зустрічі» та отриманої інформації, проаналізувати групову та індивідуальну роботу учасників; отримати зворотній зв’язок для вчителя.
Підведення підсумків бажано проводити, використовуючи різні інтерактивні вправи для закріплення отриманої інформації, що є узагальненням практичної роботи в колі, щоб кожен учасник усвідомив отриманий досвід.
ô  Інтерактивні вправи
ô  Словесне опитування
ô  Ігри

ДОБІРКА ВПРАВ


Діти утворюють коло, беруться за руки, стискають їх легенько і усміхаються одне одному, а потім дарують свою усмішку осені.
-     Сподіваюся, що наша зустріч дала нам можливість ще більше пізнати і полюбити свій клас.

Вправа  «Спасибі за приємне заняття»
Діти стають в загальне коло і висловлюють дружні почуття і вдячність одне одному. Одна дитина стає в центр кола, інша підходить до неї, потискує руку і вимовляє: «Дякую за приємне заняття!» Обидві залишаються в центрі, як і раніше тримаючись за руки. Потім підходить третя дитина, бере за вільну руку першого або другого учасника, потискує руку і промовляє: «Дякую за приємне заняття!». Таким чином, група в центрі кола постійно збільшується. Всі діти тримають один одного за руки. Коли до групи приєднається остання дитина, вчитель замикає коло і закінчує вправу триразовим потиском рук зі словами: «Дякую всім за чудову роботу!»
Вправа «Що я беру із собою?»
Запитайте в дітей, що корисного вони дізналися. Заохочуйте висловлювати свою думку.

Вправа «Відкритий мікрофон»
Запропонуйте дітям поділитися своїми враженнями.
Вправа «Зворотній зв’язок»
-        «Ранкова зустріч» добігає кінця. Я хочу почути від кожного, що найбільше сподобалось або вразило вас під час заняття.

Вправа «Перетворення»
Дітям пропонується закінчити речення:
-               Якби я був зошитом (телефоном, книжкою, песиком, котиком, пташкою тощо), то яким?

Вправа «Одне речення»
Учні по колу висловлюються одним реченням (вибрати):
-Сьогодні я довідався …
-Було цікаво …
-Я довідався про …
-Тепер я можу …
-У мне вийшло …
-Я зміг …
-Я спробую …
-Мене здивувало …
-Я навчився …

Вправа « Дружній потиск»
Запропонуйте дітям стати у коло, узятися за руки і передати потиск.

Вправа «Терези»
Діти передають по колу два м’ячі різного кольору в різні сторони.
Синій м’яч: «Мене порадувало …»    
Червоний м’яч: «Важко було …»
-       Що  ми навчились сьогодні робити?
-       З чим познайомились?
-       Що вам найбільше запам’яталось?(Діти, сьогодні ми навчились)

РАНКОВІ ЗУСТРІЧІ
З САМОГО ПОЧАТКУ
(перший тиждень навчання)

            Перед вчителем завжди стоїть питання: з чого почати? І ми поставили собі таке саме. Уявили перші дні  навчання і ось, що отримали…

ПОНЕДІЛОК
Мета: навчити дітей збиратися в коло, розробити разом правила поведінки під час занять, визначити моделі поведінки; навчити правилам вітання, встановлюючи зоровий контакт та стискаючи руку; розвивати мовленнєві навички; виховувати повагу та вміння слухати іншого.

Вітання: Хто я?
 Діти збираються в колі на килимку в довільному порядку. Кожний учень називає своє ім’я, дивлячись в очі своєму сусіду.

Руханка: Гра «Чарівний дощ»
Мета: активізація уяви, можливість виразити агресивні почуття у безпечній обстановці.
Матеріали: газети і яскраві глянцеві журнали (старі номери), можна просити дітей принести з дому.
Опис: для гри необхідні газети і яскраві журнали. Гра складається з трьох етапів.
Перший етап: гравцям пропонується взяти собі кілька журналів і газет. Потім разом з гравцями необхідно вирішити за який час газети будуть розірвані на дрібні шматочки (але не більше 3-4 хвилин). За сигналом потрібно зупинитися.
Другий етап: також разом з гравцями визначається час і за цей час можна кидатися шматочками один в одного, підкидати вгору, влаштовуючи «чарівний дощ».
За сигналом потрібно зупинитися і перейти до третього етапу. Знову за обмежений час необхідно швидко зібрати всі шматочки в спеціальний пакет. На перших трьох етапах бажано використовувати звуковий таймер.
Інструкція: «виберіть собі кілька журналів і газет. Ці газети і журнали необхідно порвати на дрібні шматочки, ми повинні визначити час, за який ви зможете це зробити. Починаємо по сигналу. Це перший етап гри. ...
Тепер за цей же час ви можете кидатися один в одного, зліплюючи з шматочків кулі, розкидати навколо, підкидати вгору. Це другий етап гри....
А тепер третій етап. За який час ви зможете це прибрати? Визначили... почали швидко збирати всі шматочки в цей пакет. А тепер давайте щось зробимо творче зі шматочків паперу».
Щоденні новини: складання правил «життя» у класі.

Обмін інформацією: розказати про своє місце проживання. (можна називати місто, вулицю, розмір будинка тощо)

Запропонуйте дітям стати у коло, узятися за руки і передати потиск.


Мета: продовжити вчити дітей збиратися у коло, повторити правила поведінки, навчити дітей об’єднуватись в групи за допомогою карток; розвивати уяву, образність; виховувати любов до тварин, повагу та вміння слухати іншого.
Вітання: Який я? Діти збираються в колі на килимку в довільному порядку. Зв’язок з попереднім днем. Пригадування про те, що ми навчилися робити вчора. Повторення правил поведінки тощо. Далі кожний учень називає своє ім’я та називає тваринку, на яку вважає себе схожим.

Руханка: «Веселі звірята» (https://youtu.be/5gxZ2-Hoyqo)
Мета: активізація рухової активності, можливість виразити позитивні емоції через рух та пісні.
Після проведення руханки діти розбирають картки, завчасно підготовлені вчителем, та об’єднуються на дві підгрупи, наприклад: птахи та чотириногі.

Щоденні новини: розповідь з досвіду про те, що їдять тваринки, намальовані на картках цих двох груп.

Обмін інформацією: «Крісло автора»: розказати про свого домашнього улюбленця або, якщо багато бажаючих, просто по колу назвати свого домашнього улюбленця.

Підсумки: вправа «Одне речення»
Учні по колу висловлюються одним реченням:
-Сьогодні я довідався …
                     СЕРЕДА
Мета: продовжити вчити дітей збиратися в коло, повторити правила поведінки, закріпити навички об’єднуватись в групи за допомогою карток; ознайомити зі словом «комплімент», вчити говорити компліменти один одному; розвивати уміння помічати позитивні сторони іншого;  виховувати позитивне ставлення до оточуючих, повагу та вміння слухати іншого.

Вітання: Комплімент.
Діти збираються на килимку. Зв’язок з попереднім днем. Пригадування про те, що ми навчилися робити вчора. Повторення правил поведінки тощо.
Діти стають в два кола (зовнішнє та внутрішнє) обличчям один до одного. Ті, що стоять у зовнішньому колі, кажуть компліменти тим, що стоять у внутрішньому, і ті відповідають:
«Дякую, я знаю». Зовнішнє коло
рухається за годинниковою стрілкою, поки кожен не повернеться на своє початкове місце. Потім діти внутрішнього кола кажуть компліменти, рухаючись в зворотньому напрямку. Рух відбувається за сигналом.

Руханка: «Якщо весело тобі»
Мета: активізація рухової активності, можливість виразити позитивні емоції через рух та пісні.
Якщо весело тобі, роби ось так
(плескаємо в долоні) – Двічі.
Якщо весело тобі, то і сусіду покажи.
Якщо весело тобі, роби ось так
(плескаємо в долоні) – Двічі.
Якщо весело тобі, роби ось так
(тупотимо ногами) – Двічі.
Якщо весело тобі, то і сусіду  покажи.
Якщо весело тобі, роби ось так.

Щоденні новини: перегляд та обговорення мультфільму «Просто так» (https://youtu.be/m1PH6Ki5Zdo)

Обмін інформацією:
-        Які почуття викликають позитивні емоції?
-        Які емоції ви відчували під час перегляду і чому?
Підсумки:
-        Сподіваюся, що наша зустріч дала нам можливість ще більше пізнати і полюбити свій клас.

                      ЧЕТВЕР
Мета: продовжити вчити дітей збиратися у коло, повторити правила поведінки, вчити користуватися «таємними» знаками (емоційними); розвивати уяву;  виховувати   повагу та вміння слухати іншого.

Вітання: «Таємний знак»
Діти збираються в колі на килимку в довільному порядку. Зв’язок з попереднім днем. Пригадування про те, чого навчилися робити вчора. Повторення правил поведінки, тощо. Далі кожний учень називає своє ім’я та робить сусіду привітання таємним знаком (наприклад: підмигнути одним оком, або посміхнувшись).

Руханка: «Панас»
Мета: активізація рухової активності, релаксація м’язів через рух, отримання позитивного настрою.
Діти обирають Панаса, зав'язують йому очі хустинкою, виводять на середину й обертають, питаючи:
-Панасе, Панасе,
На чому стоїш?
- На камені!
- Що продаєш?
- Квас!
- Лови мишей, та не нас!
Відпускають Панаса, а самі розбігаються. Він починає ловити дітей. Кого зловить – той стає Панасом.

Щоденні новини :запропонувати роздивитися картки, на яких зображені різні вирази на обличчях. Необхідно спробувати визначити: що відчувають герої карток. Після цього діти навмання обирають картку і, не показуючи іншим, намагаються показати таку ж емоцію однокласникам. Всі повинні здогадатися, що то за емоція.

Обмін інформацією: після показу емоції, кожен учень, за бажанням, може із досвіду розповісти, коли можна це відчувати.

Підсумки:
-        Що ми навчились сьогодні робити?
-        З чим познайомились?
-        Що вам найбільше запам’яталось?
                     П’ЯТНИЦЯ
Мета: продовжити вчити дітей збиратися у коло, повторити правила поведінки, навчити дітей дозволеному доторканню до оточуючих(емоційне об’єднання колективу), розвивати вміння слухати іншого,  виховувати позитивне ставлення до використання гігієнічних засобів.


Вітання: Обіймашки.
Зв’язок з попереднім днем. Пригадування про те, що ми навчилися робити вчора. Повторення правил поведінки, тощо.

Привітання обійманням: Одна дитина обережно та ніжно обіймає другу. Третя обіймає пару, наступна всіх трьох. І так до тих пір, поки не з’явиться одна велика ОБІЙМАШКА.
Після цього розбиваємо дітей на пари.(Наприклад: гра «Молекули»).

Руханка: «Готуємо піцу»
Мета: зняття фізичної та емоційної напруги.
Діти в парах по черзі роблять один одному масаж, ніби готують піцу. Вчитель скеровує рухи дітей. Спочатку готуємо «тісто»: добре розминаємо його (масують кожен клаптик спини партнера), потім крутимо великий млинчик, та готуємо начинку. Коли «піца» готова, її відправляють до печі(розтираються долоні дуже сильно до теплоти та кладуться партнеру між лопаток). Деякий час «піца» випікається. Потім іде зміна місцями.
Коли гру закінчено, діти розподіляються на дві групи: пекарі, та «піци», за останньою «випічкою».

Щоденні новини: дітям пропонується обрати необхідний засіб для догляду:
1. За обличчям;
2. За руками.

Обмін інформацією: кожна група розповідає про обрані засоби гігієни, доповнюючи з досвіду про інший гігієнічний догляд.
Підсумки: вправа «Одне речення»
Учні по колу висловлюються одним реченням:
-Тепер я можу …



Фрагменти ранкових зустрічей













1 коментар: